İtiraz
Yoga Federasyonu Belgelendirme Kuruluşu sınav değerlendirme sonucuna yönelik itirazlarda, şeffaf ve tarafsız bir süreç izlemektedir. İtiraz başvurusu alındığında, Kalite Yönetim Temsilcisi (KYT) ilgili değerlendirici ile görüşme düzenleyerek itiraz sahibine geri dönüş sağlar. İlk görüşme sonucunda itiraz devam ederse, KYT tarafından Sınav Hizmetleri Sorumlusu ile bir görüşme organize edilir ve bu süreçte gerekli dokümantasyon KYT tarafından takip edilir.
İtiraz sahibi bu görüşme sonucunda da itirazını sürdürürse, konu doğrudan İtiraz ve Şikayet Komitesi’ne iletilir. Diğer konulardaki itirazlarda ise itiraz doğrudan KYT tarafından kaydedilerek İtiraz ve Şikayet Komitesi’ne sunulur.
İtirazın, aynı sınava katılan diğer adayların belgelendirme kararını etkileyebileceği durumlarda, komite Sınav Hizmetleri Sorumlusu’ndan sürecin durdurulmasını talep edebilir. Bu durumda ilgili sınavla ilgili belgelendirme süreci, komite kararı kesinleşmeden tamamlanmaz.
Komite, kararlarını çoğunluk esasına göre alır ve değerlendirme sonucunu Sınav Hizmetleri Sorumlusu’na bildirir. Sınav Hizmetleri Sorumlusu, komite kararına uygun gerekli önlemleri alır ve durum Belge Karar Vericisine iletilir.
Tüm itirazlar kayıt tarihinden itibaren en geç 15 gün içinde sonuçlandırılır. Sonuçlar, itiraz sahibine yazılı veya elektronik posta yoluyla iletilir. Tüm süreçler İtiraz Takip Listesi’ne kaydedilir.
İtiraz Formunu İndirmek İçin TıklayınızŞikayet
İtiraz kapsamına girmeyen tüm başvurular, şikayet olarak kaydedilir ve Kalite Yönetim Temsilcisi (KYT) tarafından incelenir. Yapılan inceleme sonucunda oluşturulan dokümantasyon, İtiraz ve Şikayet Komitesi’ne sunulur.
Şikayetin belgelendirme kararını etkileyebileceği durumlarda, komite Sınav Hizmetleri Sorumlusu’ndan sürecin durdurulmasını isteyebilir. Bu durumda, ilgili sınavın belgelendirme süreci, komite kararını verene kadar tamamlanmaz.
Komite gerekli gördüğü durumlarda alt komisyon kurulmasını veya konuyla ilgili inceleme yapacak bir kişinin atanmasını talep edebilir. İnceleme sonucunda alınan karar, ilgili yöneticilere iletilerek gerekli önlemler alınır.
Şikayetlerin, kayıt tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde sonuçlandırılması esastır. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı gerekirse, şikayet sahibi bilgilendirilir. Şikayet sonuçları, şikayet sahibinin talebine uygun olarak yazılı veya elektronik posta yoluyla bildirilir.
Şikayet Formunu İndirmek İçin Tıklayınız